BKR registratie telefoonabonnement verleden tijd

 

Sinds 1 januari 2011 zijn de telecombedrijven gestopt met het melden van schulden bij het BKR van hun klanten. Goed nieuws voor mensen die een betalingsachterstand hebben opgelopen door het te laat of niet betalen van de telefoonrekening. Door deze nieuwe ontwikkeling binnen de financiële branche zijn er voor deze personen weer mogelijkheden om in aanmerking te komen voor een krediet, hypotheek of nieuw gsm abonnement.

Grote problemen door telefoonrekening
Telecombedrijven zijn het niet eens met de werkwijze of manier waarop het gaat m.b.t. het BKR. Mensen die de telefoonrekening een keer vergeten te betalen of hiermee te laat zijn kunnen een BKR registratie krijgen. Wanneer dit gebeurt kunnen er situaties ontstaan waarbij een persoon een registratie van vijf jaar krijgt. Dat kan tot problemen leiden bij het aanvragen van een hypotheek, een consumptief krediet of bij een nieuw telefoonabonnement. Volgens de drie grote telecomaanbieders wordt deze categorie mensen onnodig zwaar gestraft.

Het BKR te Tiel
BKR informeert aangesloten organisaties (deelnemers) over kredieten en gsm-abonnementen die consumenten hebben afgesloten. Deze informatie helpt deelnemers bij hun afweging of het verantwoord is een krediet of telefoonabonnement te verstrekken. Zo helpt BKR krediet- en betalingsrisico’s te beperken en overkreditering en andere problematische schuldsituaties te voorkomen.

Afgewezen op een BKR notering door uw telefoonrekening?
Voor mensen die eerder een krediet hebben aangevraagd, maar zijn afgekeurd vanwege een BKR notering bij hun telefoonrekening, is het mogelijk opnieuw een lening aan te vragen in het jaar 2011. Het is goed mogelijk dat er nu wel een optie is voor het afsluiten van een krediet.

Geplaatst in BKR en getagd met , , , , , , , , , , , , , , .